Monday, September 16, 2013

Yaş Pasta ve mola



yas pasta ve mola 1



Arkadaşlarım geldiğinde kibeleninmutfaği.’ndan alıp, yaptığım yaş pastanın tarifini vermek istiyorum.

Kızlarım çikolatalı pastalara vurgunlardır. Bu pasta kızlarımdan da gelen misafirlerimden de tam puan aldı. Gerçekten çok güzel bir tat. Kibele ye çok teşekkürler.

Bu ara da bir hafta , on gün kadar sizlerle olamayacağım. Biraz molaya ihtiyacım var. 

 


Tarifimi ,“40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN " ev sahipliğini yapan sevgili missgibi' ye gönderiyorum.


Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.



Malzemeler

Pandispanya

4 adet yumurta

5 çorba kaşığı toz şeker

1 Türk kahve fincanı mısır unu

1 çay bardağı tepeleme un

1 çay kaşığı tepeleme kabartma tozu

1 çorba kaşığı kakao

1 çorba kaşığı sıvıyağ

1 çorba kaşığı ılık su

Bir tutam sevgi



Kreması




İç krema


2 su bardağı süt

3 çorba kaşığı toz şeker

2 adet yumurtanın sarısı

4 çorba kaşığı un

50 gr. Bitter çikolata

1 çorba kaşığı tereyağı (Ben margarin kullandım)



Pastayı kaplamak için200 gr. Krema

3 çorba kaşığı pudra şekeri



Keki ıslatmak için


1 su bardağı süt

1 çay kaşığı neskafe

Toz şeker



YapılışıYumurtayı, toz şekerle iyice çırpın.

Kakaoyu, sıvıyağı, ılık suyu ekleyip çırpın.

Elenmiş un, mısır unu, kabartma tozunu ekleyip, çırpın.

Hazırladığımız hamuru yağlanmış kek kalıbına döküp, önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Ilındıktan sonra ikiye ayırın.

Tozşeker, yumurta sarısı, unu çırpın.

Sütü ilave ederek iyice karıştırın ve pişirin.

Rendelenmiş bitter çikolatayı ekleyin karıştırın.

Ilınınca yağı ekleyip karıştırın ve soğutun.

Kremayı iyice çırpın.

Pudra şekerini ekleyin ve çırpın.

İkiye ayrılmış kekin ilk katını servis tabağına alın ve arasını neskafeli karışımla ıslatın.

İç kremayı kekin her tarafına sürün. Benim olmazsa olmazım ceviz olduğu için bolca ceviz döktüm.

İkinci katı kapatıp, kremayla her tarafını kaplayın. Ben biraz acele ettim ve kremam iyice soğumadan koydum yanları pek tutmadı.

Üzerine kakao serpin.

Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment