Tuesday, November 26, 2013

MP3 PASTA & YAŞ PASTA & DOĞUM GÜNÜM



25 OCAK 2009 EKLENTİSİ;










BUGÜN BENİM DOĞUM GÜNÜM NE KOMİKTİR Kİ DÜN GECE AKLIMA GELDİ :)






DİLERİM UZUN YILLAR YAZAR VE HAYALLERİMİ GERÇEKLEŞTİREBİLİRM :)






DOĞUM GUNUMU KUTLAYAN HERKESE TESEKKUR EDERİM :)







DOĞUM GÜNÜ KIZINDAN SEVGİLERLE... :)










mp3 pasta amp yas pasta amp do um gunum 1

kutlayamadıgımız 2 dogum gunumuz vardı..babam ve kız kardeşim gelir gelmez once onlara giriştim :) ipod veya şirin bir mp3 yapacaktım kız kardeşime..babamada sade bir yaş pasta :) ama şirin bir mumu muhakkak olacaktı :)

kız kardeşimi aradım arkadaslarıyla bu aksam bizdesiniz dedim gun belirledim bol salatalı ve muzlu çilekli mp3 pastalı bir masa hazırladım..

kızlar pastayı cok begendi hatta sabah yaparken evde olan annemin arkadasları satısa gec diye ısrar etmeye ve sipariş vermek istediklerini soyleyince olayın boyutu benim için oldukca sevindirici oldu :) ama ben ne yaptım kendimi tam egitmeden sipariş almak istemediğimi belirtip yavasca mutfaga işimin başına sıvıştım :)

neyse tam adam akıllı pastacı olmak için eğitim sart..nasip inşallah becerebilirim..şimdilik amatör pastalarla idare etmek gerek:)

pastalardan kısaca bahsetmek gerekirse;

**pandispanya emel başdoğanın krema benim.verdiğim ölçüler iki pasta için!

**kaplamada yaklasık 1 kg seker hamurum gitti :) acilen evde kendim imal etmeliyim! :)

**meyve olarak MP3 pastasında çilek,muz kullandım.babamın yas pastasında ise muz ve frambuaz vardı. üst süslemeyede çikolataya bandırılmıs iki çilek oturtuverdim

**bu arada su keki duzgun katlandırmayı cozdum ama anladım ki eğitime ihtiyacım var :D

mp3 pasta amp yas pasta amp do um gunum 2

fotograflar oldukca karanlık cunku fotograf cekmek son dakka aklıma geldi hep..belki de tum problem buydu :)) yaş pastanın süslü çilekleri ise sogumayı beklemedikleri için biraz ilginç oldular pastanın üstünde:)

mp3 pasta amp yas pasta amp do um gunum 3

dilim fotografı için bayağı ugrastım ısık,karanlık,makine ugrastım ama en sonunda cok tatmin etmesede fena olmayan bir fotograf cektim :)

aynı gun cıkarmak oldukca zor olsada son derece keyifliydi benim için sabah kız kardeşimin aksam babamın dogum gununu kutlayıp tum gun doyasıya pasta yedik :)))

tarifi detaylıca yazmaya calıstım :)

gerekenler;

** kakaolu nemli pandispanya

**beyaz çikolatalı krema

**frambuaz,muz,çilek

**yaş pastayı sıvamak için 200 ml krema ve 2 poşet krema sertleştirici veya 1/2 su bardagı sut + 1 poşet krem şanti ve hindistan cevizi

NEMLİ KAKAOLU PANDİSPANYA(kitapta çikolatalı pandispanya yazıyor)

**ben bu pandispanyayı orta boy yaklasık 20-23 cmlik kare borcam ve 18-20cmlik kelepçeli kalıpta pişirdim

12 yumurta

340 gr toz şeker (1,5 sb)

1 çay bardagı portakal suyu

225 gr un (1,5 sb)

100 gr kakao (2/3 sb)

**bahsedilen bardak 250mllik

175 derece 35 - 40 dakika

şekerin yarısı ile yumurta aklarını kar haline getirin.bıcakla kesilecek kıvamda olmalı

şekerin kalan yarısı ile yumurta sarısını çırpın. mayonez kıvamında olmalı

bir kaba bu iki karısımı boşaltın

kakao ve unu eleyerek ekleyin bir tahta kasık veya spatula ile yavasça karıstırın kesinlikle cırpmayın

**hamurun 1/3unu yuvarlak kalıba kalanı borcama doktum ben aslında tarif 2 adet 23cmlik kalıp için

fırına atın ve cıktıgında ters cevirip sogutun

BEYAZ(FİLDİŞİ) ÇİKOLATALI KREMA

3 su bardagı sut

3 yemek kasıgı un

2 yemek kasıgı mısır nişastası

1 yumurta sarısı

1 su bardagı beyaz(fildişi) çikolata kırığı

süt un ve nişastayı sos tencerenizde iyice karıstırın ve ocaga alıp pişirmeye baslayın

koyu kıvam aldıgında yumurta sarısınıda ekleyip fokurdamasını bekleyin

hemen ardından çikolatayı katıp ocaktan alın bir kenarda blendır veya mikserle çırpın

soguması için bir kenarda bekletin,kıvamı oldukca koyu olacak sizi zorlamayacak

yapım aşamaları;

pandispanyaları ikie kesin(3e bolunebilirdi fakat vaktim yoktu)

servis tabagınıza aldıgınız pandispanyaya kremayı dikkatlice sürüp meyveleri yerleştirin

meyvelerin uzerinede bir miktar krema sürüp diğer kek katını kapatın

burdan sonra 2 pasta için farklı adımlar var;

200 mllik soguk kremayı ve 2 paket krema sertleştiriciyi çırpın

mp3 pastası için;

dısını krema ile -az bir miktar- seker hamuru yapışsın diye yavasca sıvayın ve dikkatlice seker hamuru ile kaplayıp dilediğiniz suslemeleri yapın :)

yaş pasta için ise;

kalan tum kremayla sıvadıgımız pastamızı bolca hindistan cevizine bulayın yaklasık3 su bardagı gerekebilir:) ve en ustunede iki adet çikolatalı çilek oturtun :)













mutlu hafta sonları..

gokche!



No comments:

Post a Comment