Friday, November 22, 2013

yaş pasta


yas pasta 1

porselen demlik çay saati 48. hafta etkinliği.

YAŞ PASTA

MALZEMELER.

PANDİSPANYA İÇİN:

5 yumurta

4 minik fincan şeker

5 minik fincan un

1 minik fincan süt

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

PASTA KREMASI İÇİN:

3 su bardağı süt

3 yemek kaşığı un

3 yemek kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı şeker

2 paket krem şanti

1 su bardağı süt

YAPILIŞI:

pasta yapımı için önce kremayı hazırlıyoruz, 3 bardak süt'ü, un ve nişasta ile muhallebi kıvamında pişirip soğumaya bırakalım, arada bir karıştırıp topaklanmasını önleyelim.

pandispanya için 5 yumurta,vanilya,4 fincan şeker'i krema kıvamına gelene dek 10 dk çırpalım, süt'ü ilave edip çırpmaya devam edelim,un ve kabartma tozunu eleyerek katalım akışkan kıvama gelene dek çırpalım, katı yağ ile yağladığımız tepside 170 derecede pişirelim. pandispanya pişerken 1 bardak süt'le 3 yemek kaşığı şekeri eritip içine 2 paket krem şantiyi katıp kıvamlı çırpalım. pişirdiğimiz soğuyan kremayı tekrar çırpıp krem şantiyi ekleyerek birarada tekrar çırpalım krema hazır.

pişen pandispanyayı benim fırın tepsim büyük olduğu için önce 2 ye böldüm sonra arasını keserek 4 e böldüm,her katına krema sürüp içine damla çikolatalar serptim bu pasta yapıldıktan sonra en az 12 saat buzdolabında bekletilmeli. belki açıklama uzun sürdü ama inanın çok kolay fazla bulaşıkta çıkmıyor:) fotolamaya gelince fotoğraf çekmek son anda aklıma geldi,konuklarımı bekletmemek adına buzdolaptan aldığım gibi fotoladım servis tabağında çekemediğim için kusura bakmayın.

No comments:

Post a Comment