Sunday, August 11, 2013

ÇİKOLATALI MEYVELİ YAŞ PASTA





  • Herkese merhaba ; Bu hafta sonu çok üzücü bir olay yaşadım hiç aklıma gelmeyecek bir şey başıma geldi . Hani başkalarının başına gelirde uzaktan " ay bu ne sorumsuzluk nasıl çocuklarına sahip çıkmazlarda bu çocuklar ilaç içip zehirlenir " deriz yaaa .. Hiiç demeyelim ben bir kez dedim Allah işte böyle olur deyip başıma getirdi.






  • Eveet evet yanlış okumadınız küçük kızım cumartesi bir anlık dalgınlık sonucu sakız niyetine annemin astım ilaçlarını içti. Cumartesi anneme gittik ben o an ablasıyla ders çalışıyordum oda babannemle oturma odasında çizgi film seyrediyordu , bir an odadan dışarı çıktı babaannemde benim yanıma geldi sanıp bakmadı bizde o ara ders molası verdik oturma odasına geçip ceydayı görmeyince aramaya başladım , bağırıyorum ses yok bu pey hayra alamet değil sessiz kaldıysa muhakkak bir şey yapıyordur. Mutfağa doğru yönelince ceydayı elinde annemin astım ilacıyla gördüm bir taneside yerdeydi kapsül açılmış içindeki toz yoktu. Sakız sanıp ağzında çiğnemiş içindeki tozu yutmuş kapsülü eritemeyince tükürmüş diğer kapsülü açmaya çalışıyordu. Onu öyle görünce şok oldum verdiğim tepkiyi anlatmaya kelimeler yetmez. Hemen dr arkadaşımı aradım acile götür midahale yapalım dedi. Vee gerisi malum hastane - mide yıkatma operasyonu.






  • Yavrucum öyle fena oldu ki anlatamam hastane yerinden oynadı desem yeridir. Allah kimselere yaşatmasın kimsede benim başıma gelmez demesin. Sakın ve sakın çocuk olan evde ilaçları ulaşılabilir yerlere koymayalım. Olacak bu ya yukarılarda olsa bile muzurluk işte merak edip sandalye koyup çıkıp alabiliyorlar.






  • Bu üzücü olaydan sonra mesele nasıl bir tarife bağlanır bilemiyorum o yüzden sizi hazal'cığımın doğum gününde yaptığım yaş pastanın tarifi ile başbaşa bırakıyorum.





cikolatali meyveli yas pasta 1



Pandispanyası İçin


6 Adet Yumurta


6 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker


6 Türk Kahvesi Fincanı Un


1,5 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt


3 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ


4,5 Yemek Kaşığı Kaynar Su


1 Paket Kabartma Tozu


1 Paket Vanilya



Kreması için:
600 gr labne

1 su bardağı pudraşekeri

2 su bardağı krema



1/2 su bardağı süzme yoğurt

2 paket vanilya

3 paket krema sertleştirici




İçi için


2 adet muz


1 Şeftali


Misket çikolata



Süslemesi İçin


Misket çikolata


Şeftali , Muz


Üzüm , Nar


Çikolata rendesi



Üzerine


1 paket jöle



cikolatali meyveli yas pasta 2





  • İlk olarak pandispanyamızı hazırlayalım .






  • Pandispanyamız için ; Yumurta aklarını cam bir kasede bembeyaz olup yoğunlaşıp krem şanti kıvamına gelene dek çırpalım. Şekerin yarısını ekleyip şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam edelim.






  • Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar 10 dakika çırpalım . Ardından yağı , yoğurdu ilave edip biraz daha çırpıp yumurta aklarına ekleyelim.






  • Elediğimiz unu kabartma tozunu ve vanilyayı sıvı karışımımıza ekleyip çırpma teli ile biraz daha çırparak hamurun kıvam almasını sağlayalım . Hamurumuzu yağlanıp unlanmış 26 cm'lik kalıbımıza dökerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında yakşalık 50 -55 dakika pişirelim. ( ilk 45 dakika fırının kapağını hiç açmayalım pandispanyamız çökebilir.)






  • Pandispanyamız pişince 2-3 saat dinlendirelim. ( Ben bir gece önceden yapıp pandispanyayı 1 gece dinlendiriyorum daha güzel oluyor ) Dinlenen pandispanyamızı naylon ip yada bıçak yardımı ile 2 veya 3 kata ayıralım.
    Pastamızın kreması için ;




  • Krema için gerekli olan tüm malzemeyi çırpma kabına alıp mikserle kıvamı yoğunlaşıp krema kıvamına gelene dek çırpalım.






  • Pastamızın içi için gerekli meyveleri soyup istediğimiz şekilde ( ben küp küp dilimledim) dilimleyelim.






  • Katlara ayırdığımız pandispanyamızın ilk katını servis tabağına yerleştirip kremamızın 1/3 ünü pandispanyamıza sürüyoruz. ( Pandispanya yoğurtlu olduğu için oldukça nemli oluyor o yüzden katları ayrıca ıslatmıyoruz) Meyvelerimizden ve çikolatalarımızdan serpip ( 3. resim) ikinci katımızı kapatıyoruz.






  • Pandispanyamızın ikinci katında da aynı işlemleri uygulayıp ( krema sürüp meyve ve çikolata serpiyoruz ) en son katımızı pastamızın üzerine yerleştiriyoruz. Kalan krema ile en üstü ve kenarları sıvayıp süslememize geçiyoruz.






  • Patamızın en üst süslemesi için kalan misket çikolata ile kenarları çevirip ardından şeftali, muz , nar taneleri ve üzüm ile istediğimiz şekilde süslüyoruz. Kenar kısımlara ise rendemizin geniş kısmı ile rendelediğimiz bitter yada sütlü çikolatamızı serpiyoruz.






  • Pastamızın süsleme işi de bittikten sonra jölemizi üzerindeki tarife göre su ile pişirip hafif ılıtıp bir fırça yardımı ile meyvelerimizin üzerine dikkatlice sürüyoruz.






  • Artık hazır olan pastamızı 3-4 saat dolapta dinlendirdikten sonra servise sunup afiyetle yiyoruz.


cikolatali meyveli yas pasta 3


Krema tarifi sevgili kibele'ye ait kendisine teşekkür ediyorum.



Bu tarifim Porselen Demlik Çay Saati # 45 e ev sahibeliği yapan sevgili Nihal'e gitsin. Kolaylıklar diliyorum arkadaşım.



No comments:

Post a Comment