Wednesday, August 7, 2013

ŞEFTALİLİ YAŞ PASTA



Merhabalar,
Bu pastanın keki o kadar hafif oldu ki hazır pastane pastalarını aratmadı. Tarifimi yine sevgili Oktay Ustanın programında görüp yapmıştım. Kendisine teşekkür ediyorum bizimle böylesine güzel tarifleri paylaştığı için:))))


seftalili yas pasta 1


Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta,

1 su bardağı toz şeker,

3 çorba kaşığı un,

1 pkt kabartma tozu,

1 pkt vanilya,

1 çay bardağı soğuk su

Kreması için:

2 su bardağı süt,

5 çorba kaşığı toz şeker,

2 çorba kaşığı un,

1 çorba kaşığı nişasta,

1 pkt vanilya

Islatmak için: Meyve suyu veya süt,




Ara katı için: Şeftali




Üstü için: 1 pkt toz şanti (orjinal tarif de sade kullanıldı fakat bende orman meyveli vardı onu kullandım),

1 su bardağı süt



seftalili yas pasta 2


Hazırlanışı:

Keki için yumurta ve şekeri iyice mikser yardımıyla çırpalım. Sonrasında saoğuk su ekleyip tekrar çırpalım. En son un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave eip tel çırpıcı ile çırpalım. Yağlanmış kek kalıbımıza bir miktar un serpttikten sonra harcımızı kalıba dökelim. Önceden ısıtılmış fırında 180 'C de yaklaşık 35-40 dk kadar pişirelim. Kekimiz pişerken kremamızı hazırlayalım. Süt, şeker, un ve nişastayı kıvam alana kadar pişirelim. Ocaktan aldıktan sonra vanilyayı ekleyip karıştıralım. Kaymaklanmaması için ılıyana kadar ara sıra karıştırmaya devam edelim. Kekimiz fırından çıktıktan sonra ılımaya bırakalım. Kabarma durumuna göre pastamızın kekini 2 ye keselim. Islatmak için de istediğimiz meyve suyunu ya da sütü kullanalım. hazırladığımız kremızı dökelim üzerine. Dilim şeftalilerimizi üzerine yerleştirelim. Sonra 2. katı kapatalım üzerine ve onu da ıslatalım. Krem şantiyi de üzerinde yazan tarife göre hazırlayalım.( 1 su bardağı soğuk süt ile poşetin tamamını çırpalım 4-5 dk ) Kıvam alan şantimiz ile de pastamızın üstünü kaplayalım. Üzerine yine dilimlediğimiz şeftali dilimelrini yerleştirelim. Ben damla çikolata ile de süsleme yaptım. Pastamın kenarlarına da kırık fındıklarla dekor yaptım.

Pastamızı soğuması ve kekinin iyice nemlenmesi için buzdolabına kaldıralım. Yaklaşık 3-4 saat beklettikten sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun:))))

NOT: Kesinlikle bu tarifi defterinize not etmenizi öneriyorum. Sonuç harika:))))
 


No comments:

Post a Comment