Sunday, August 11, 2013

MEYVELİ YAŞ PASTA



Ooooof mis gibi bir yaş pasta. Bu yaş pastayı ablasının kuzusuna yaptım :) Bu kuzu benim küçük kardeşim kendisi hala kuzudur 24 yaşında bir kuzu :) Yarın istanbula gidecek kuzum , gitmeden bir pasta yapta yiyeyim diye rica etti eee ben hiç kırarmıyım zaten mutfağa girmeye bahane arıyorum. Kuzum çabuk gel emii çok özletme... küserim yoksaa :( Şöförsüz hayat hiç çekilmez yaav... :) ( anladın sen onu)





MEYVELİ YAŞ PASTA









Malzemeler :


4 yumurta


3 fincan şeker (kahve fincanı)


3 fincan un (kahve fincanı)


1 vanilya


1 kabartma tozu








Ara Kreması İçin :


2 poşet krem şanti


1 bardak soğuk süt



1 portakal suyu ( pastanın arasını ıslatmak için )







Üzeri için:


1 paket jöle


2 muz


1 portakal


1 bardak vişne


1 paket bitter çikolata






Yumurta ve şeker köpürene dek iyice çırpılır. Sonra vanilya , un ve kabartma tozu eklenerek iyice çırpılır ve yağlanmış tepsiye dökülerek önceden ısıtılmış 180 c fırına verilir.








Kek pişerken diğer tarafta krem şanti 1 bardak soğuk sütle çırpılarak hazırlanır. Kek pişene kadar dolapta bekletilir.






Kekimiz fırından çıkınca soğuması beklenerek ikiye bölünür. Kekin arası portakal suyu ile ıslatılır ve krem şantinin yarısı güzelce yayılır. Üzerine muz ve vişnelerin yarısı yerleştirilerek üst kat kekimiz konur. Kalan krem şanti ile kekimizin üzerini kapatarak üzerini istediğimiz gibi muz, portakal ve vişnelerle süsleyelim. En üstüne de tarifine göre hazırladığımız jölemiz dökülerek kekimiz servise hazır hale getirelim .



3-4 saat buzdolabında beklettikten sonra afiyetle yiyelim ....



Ööööf ya şimdi napsam ki kalkıp buzdolabındaki son dilimi yesemmi. Yok yok uymayım şeytana.. Şiiişt şeytan rahat bırak beni ben rejimdeyim :))










Not: Bu pastayı kivi ile de denemelisiniz. Zira kivi ile süper oluyor. Benim evde kalmadığı için koyamadım ama siz muhakkak kivi ile deneyin.


No comments:

Post a Comment