Monday, August 5, 2013

Meyveli Yas pastalarim












MEYVELI YASPASTA

Malzemeler;5 iri Yumurta

;Yarim Cay bardagi su

;1su bardagi pudra sekeri

;yarim su bardagi un+1corba kasigi un

:yarim su bardagi misir nisastasi+1yemek kasigi nisasta

:1 paket vanilya

;1 tatli kasigi tepeleme kabartma tozu

KREMA MALZEMELERI;

;2 poset pasta kremasi

(3 su bardagi soguk süt le cirpilir)

;1 poset kremsanti

;(1 su bardagi sutle cirpilir)

;8-10 cilek,

;1 seftali veya kivi

;file badem

;DR.oetker jöle

;1 bardak su

:3 paket vanilya

Keki Islatmak icin:1 su bardagi süt,1 corba kasigi seker,1 vanilya

YAPILISI:Yumurtalarin beyazlari ve sarilari ayrilir,yumurta beyazlari az tuzla mikserle iyice kopurene beyazlasana kadar cirpilir.Yumurta sarila pudra sekeri ile kopurene beyazlasana kadar cirpilir ve beyaz ve sarilar birlestirilir bir spatula yardimi ile yavas yavas karistirilir dikkat edilir söndürülmemeye calisilir..Iyice kabarinca elenmis un ve kabartmatozu,vanilya ve enson da 2 kasik su ilave edilir.Mikser birakilir ve elde bir silikon spatula yardimiyla yavas yavas karistirilir sonmemesine dikkat edilir.Yaglanmis ve unlanmis kelepceli kaliba dokulur ve 175 c de 35-40 dakika kadar alti ve ustu kizarana kadar pisirilir.Firindan almadan bir kurdan batirilarak kekin pistigi kontrol edilir.(Eger kurdan kuru ise kek pismistir ,yas cikarsa biraz daha pisirilir.)Pandispanyamiz firindan alinir ve sogumaya birakilir.

Kremsanti ile bir bardak sut ve 1 vanilya cirpilir ve buzdolabinda bekletilir, pasta kremasi da 2 paket vanilya ve 2 bardak sutle cirpilarak o da buzdolabinda bekletilir.

Soguyan pandispanyamiz enlemesine 2 esit parcaya bolunur ve süt,seker,vanilya karisimi hazirlanip kestigimiz pastanin alt parcasinin uzerine kasik yardimiyla dökülerek hertarafi islatilir.hazirlanan krema alt parcanin uzerine spatulayla surulur ve ust parca kapatilir .Sütlü,sekerli karisim kullanilarak tekrar En ust kata da ayni islem uygulanir.Daha sonra hazirlanan kremsanti kalan pasta kremasiyla karistirilir en uste de surulur.Pastanin yanlari da kremsantiyle kaplanir,uzeri de kremsantiyle suslenir.

Kesilen meyveler pastanin uzerine yerlestirilir.1 bardak su ,vanilya,2 kasik seker karistirilir.sade jöle de karistirilarak azar azar ilave edilir.Dizilen meyve dilimlerinin uzerine hazirlanan jöle dokulur ve pastamiz bir gece buzdolabinda bekletilir.

AFIYET OLSUN!!!

NOT;Ben jöle yoksa yerine kivam verici kullandim..Ben bütün meyveli yaspastalarimi ayni tarifle yapiyorum ve üzerine degisik meyveler kullaniyorum bazen de cilek kullandigimda ara katina cilekli pasta kremasi kullaniyorum kac kez yaptim ve cok guzel sonuclar aldim siz de deneyin begeneceksiniz..

baska meyveler de kullanabilirsiniz o zaman kullandiginiz meyvaya uyumlu baska bir krema secebilirsiniz.

Ayrica ben 26 cm lik kelepceli kalip kullaniyorum.Yani yaptigim yaspastalar 14-16 kisilik olabiliyor.

NOT!!!!!!!!Ben bazen slagroom ,(krema) ve krema sertlestirici bir toz kullaniyorum yazmistim,ayrica vanilya ve 1tatli kasigi pudra sekeri .Dikkat edilmesi gereken bir nokta var eger kremayi mikserle cirpacaksaniz mikserin once düsük ayarinda cirpin biraz koyulasinca hizini arttirirsiniz yoksa en yuksek ayarinda cirparsaniz krema koyulasmadan yag olur yani tereyagi elde etmis olursunuz.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Not!!!!!Yaspasta yaparken firin ayari da cok onemli ayrica da firin kapagini ben hic acmam 30-35 dakika olup ta pandispanya kalibin kenarlarini birakinca uzeri de kizarmis olur alti,da o zaman acar bir kurdan batiririm pismisse cikaririm.kusura bakmayin yukariya firin derecesini yanlis yazmisim duzelttim.

No comments:

Post a Comment