Wednesday, August 28, 2013

DAMLA ÇİKOLATALI MUZLU YAŞ PASTA


damla cikolatali muzlu yas pasta 1 Bloglarımız açıldı,keyfimiz yerine geldi.Cumhuriyet Bayramını da büyük bir coşkuyla kutladıktan sonra ben de evde daha önceden kızıma söz verdiğim yaş pastayı yaptım.Kızıma doğum günü pastası yapamamıştım,ben de fırsat bu fırsat deyip hemen pastayı yapayım dedim.Pasta bittikten sonra çocuklarımın yüzündeki mutluluk,sevinç benim ödülüm oldu.

damla cikolatali muzlu yas pasta 2


MALZEMELER:


Pandispanyası için:3 yumurta,3 fincan un,3 fincan şeker,kabartma tozu.

Krema yapmaya üşendim,hazır krema kullandım ama benim yaptığımı aratmadı,


2 paket kakaolu krem şanti,2 adet muz,damla çikolata.


damla cikolatali muzlu yas pasta 3

Şekeri ve yumurtayı mikserde köpürene kadar çekiyoruz,unu ve kabartma tozunu eleyerek koyuyoruz.Kelepçeli kabımıza döküp önceden ısıtılmış 160 derecelik fırına sürüyoruz.

Bu arada krem şantileri hazırlayıp buzdolabına kaldırıyoruz.Pandispanyamızın pişip pişmediğini kürdan batırarak anladıktan sonra fırından çıkartıyoruz.Masada soğumaya bırakıyoruz bu arada biz de kremamızı hazırlıyoruz.Pasta soğuduktan sonra ortadan ikiye bölüyoruz.İlk katını şekerli süt ile biraz ıslatıyoruz.Kremamızı sürüp dilimlenmiş muzlarımızı ilk katın heryerine koyuoruz ve üzerine bolca damla çikolata serpiyoruz.İkinci katını da şekerli süt ile ıslatıyoruz,ilk katın üzerine kapatıyoruz ve üzerini krem şanti ile kaplıyoruz.Sıkma torbası yardımı ile krem şantiyi pastanın üzerine yukardaki şekilde sıkıyoruz.Sıkma işlemi bitince damla çikolatalarımızı tek tek ekliyoruz.

damla cikolatali muzlu yas pasta 4 Pastamız bitince buzdolabında en az 4 saat dinlendikten sonra afiyetle dilimleyip büyük bir zevkle yiyoruz.

No comments:

Post a Comment