Thursday, August 29, 2013

KAKAOLU ÇİLEKLİ YAŞ PASTA


kakaolu cilekli yas pasta 1ilk olarak bu tarifimide sevgili arkadaşım keyiflimutfak-tuğbama göndereyim.........sayfasını mutlaka ziyaret etmelisiniz......harika bir sitesi var........kendisi şu aralar p.d.ç.s.e...24...ile meşgul.........kolay gelsin canım.....iyi etkinlikler.........

zaman geçtikçe daha çok şey öğrenmeye başladım........bazı tariflerin yapımında veya sunumunda ki ufak tefek püf noktalarını keşfettiğiniz anda yapamayacağınız şey yok.......

şimdi bloğumun ilk zamanlarına bakıyorumda ne kadar yol kat etmişiz........çoğu blogcularda öyle değilmi zaten.......

ama daha çok öğrenmem gereken şey var...mesela şu traşlama olayı.........yukarda gördüğünüz pasta normalde daha büyüktü ama acemi traşçı olarak biraz ufalttım.....ama pastada gerçekten düzene giriyormuş canım........kırpıklar ne mi yapıldı? tabiki yenildi........

kakaolu cilekli yas pasta 2birde dün güzel bir olay yaşadım........eşim ve kızımla biraz gezdikten sonra dondurmacıya uğradık.......orada çalışan çocuk eşimin öğrencisi......bunu fırsat bilerek dondurmada kullandıkları sosu nasıl yaptıklarını sordum......

oda, çikolatayı makinaya attıklarını söyledi........nasıl bir çikolata kullandıklarını sordum......10 kg.lık yoğurt kabına benzer bir kap gösterdi...sert bir çilolataydı.....50 ytl ye alıyorlarmış(50 milyon....alışamadım şu yeni paraya)......bizim buralarda kuvertur denilen çikolatalardan yok...acaba bu onun yerini tutarmı diye merak ettim ve satıp satamayacağını sordum....

aslında satmadıklarını ama bana verebileceğini söyledi......(belkide şimdiye kadar hiç böyle bir istekle karşılaşmadılar......)yarım kilosunu 2,5 ytlye aldım.......hatta 100 gr.fazla verdi.......çok keyifliyim..ve çürütmeden bişeyler yapabilecekmiyim bilmiyorum.......

şimdi tarife geçelim.......sevgili arkadaşım acemişefin pandispanya tarifinden biraz kopya çektim.....ama birebir aynı tarifi uygulamadım.......çünkü onun kalıbı benimkinden daha küçüktü........işte tarif.......

kakaolu cilekli yas pasta 3malzemeler.......

pandispanya için......


  • 4 adet yumurta....(beyazları ayrılıp kar haline getirilecek)....

  • yarım çay bardağı su


  • 1 su bardağı şeker.......

  • 1 su bardağı un......

  • 1 yemek kaşığı kakao......

  • 1 yemek kaşığı nişasta .......

  • 1 paket kab.tozu

  • 1 paket vanilya

kreması için.....


  • 1 paket kakaoulu puding......

  • 1 poşet sade kremşanti....

  • puding için süt.....

  • pastanın içini süslemek için bir kase kadar çilek,vanilya,2 yemek kaş.tozşeker


üst süslemesi için......


  • 1 poşet kakaolu kremşanti......

  • 1 su bardağına yakın süt(tam dolu olmasın şanti biraz katı olsun)

  • hindistan cevizi

yapılışı.......


  1. öncelikle yumurtanın beyazı ve sarısı ayrılır......beyazı kar haline getirilir......

  2. başka bir kapta sarısı,yarım çay bardağı su ,ve şeker iyice çırpılır......

  3. kakao,nişasta,un,kab.tozu ve vanilyada eklenerek çırpmaya devam edilir......(katılaşacaktır.merak etmeyin.....beyazları eklenince normal kıvam yakalanacak)


  4. en son kar haline getirilmiş yumurta beyazıda eklenerek sönmemesine dikkat ederek kaşıkla alttan üste doğru yavaşça karıştırılır.......

  5. yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayılır......

  6. önceden ısıtılmış 180 derecede pişirilir......(kontrol edin çabuk pişiyor)




  1. krema için pudin tarifine göre pişirilir.....

  2. soğuduktan sonra bir poşet şanti toz halinde içine eklenerek iyice çırpılır.....

  3. çilekler yıkanıp temizlendikten sonra şeker ve vanilya ile ocakta biraz pişirilir.....ala sulu şekilde iken altı kapatılır.......

  4. pandispanya ister enden ister boydan üç parçaya kesilir.....(resimde görüldüğü gibi..)

  5. bir parçası alınır......çileğin suyundan sürülür....biraz kremadan sürülür......ve çilek tanelerinden serpiştirilir........

  6. diğer katlarda bu düzende yerleştirilir ......

  7. sonrada şanti ile kaplanır....kenarlar tırtıklı bıçakla şekillendirilir...ve arzuya göre süslenir.....



No comments:

Post a Comment